اغلب عروس‌های امروزی از سه، چهار ماه مانده به روز عروسی‌شان دست به دامن انواع و اقسام رژیم‌های کاهش وزن می شوند تا از شر چند کیلو چربی اضافه در اطراف شکم، باسن و بازو و... راحت شوند و با خیال آسوده دنبال خرید لباس عروسی و... بروند.

بهترین برنامه‌ غذایی برای روز عروسی شما


اغلب عروس‌های امروزی از سه، چهار ماه مانده به روز عروسی‌شان دست به دامن انواع و اقسام رژیم‌های کاهش وزن می شوند تا از شر چند کیلو چربی اضافه در اطراف شکم، باسن و بازو و... راحت شوند و با خیال آسوده دنبال خرید لباس عروسی و... بروند.

غذای روز عروسی

این برنامه‌ها ممکن است خودسرانه یا زیر نظر کارشناسان تغذیه تا آخرین روزهای باقیمانده به عروسی دنبال شود، اما همیشه یک سوال مهم ذهن عروس‌ها را حتی اگر از قبل مشکل اضافه وزن نداشته باشند، به خود درگیر می‌کند و آن هم این است که در روز عروسی با آن همه کار و استرس چه خوراکی‌هایی بخورند و از خوردن کدام مواد غذایی خودداری کنند تا نه دچار نفخ شوند و نه وسط روز انرژی کم بیاورند.

 

نخوردنی های روز قبل از عروسی

کافئین: اولین چیزی که باید یادتان باشد این است که کافئین روی بدن تأثیر می‌گذارد. دقیق تر بگوییم کافئین برخی افراد را عصبی می‌کند. حتماً شما هم دوست ندارید روز عروسی‌تان بی‌تاب و عصبی باشید برای همین هم یادتان باشد قهوه و یا نوشیدنی‌های کافئین دار ننوشید. اگر یکی از آن افرادی هستید که به مصرف قهوه عادت دارید سعی کنید از چند هفته قبل از جشن عروسی‌تان مصرف آن را کم کنید و شب مراسمتان از مصرف آن بپرهیزید.

اگر بخواهید به یک باره مصرف قهوه را قطع کنید بدون شک دچار سردرد و خستگی خواهید شد. بهترین نوشیدنی در روزهای قبل از عروسی آب است. نوشیدن آب باعث می‌شود که بدنتان به میزان کافی آب داشته باشد به خاطر اینکه حتی دهیدراته شدن بدن(یعنی کمبود آب بدن) هم باعث می‌شود که کم انرژی باشید و احساس خستگی بکنید.

مواد غذایی چرب: زمانی که مواد غذایی چرب مانند لبنیات پرچرب، گوشت، مواد غذایی سرخ کردنی و پنیر میل کنید هضم غذا به کندی انجام می‌شود و برای همین هم احساس سنگینی خواهید کرد. پس لازم است به هیچ‌وجه دوروبر مواد غذایی چرب نروید. توصیه می‌کنیم مواد غذایی کم چرب اما سرشار از پروتئین مانند توفو یا ماهی میل کنید.

 

روز عروسی:

در روز عروسی برای اینکه هم وقتتان تلف نشود و هم با انرژی و قبراق باشید از مواد غذایی انرژی‌زا استفاده کنید. به عنوان مثال برای صبحانه غلات کامل و میوه میل کنید. نان سبوس‌دار با پنیر کم چرب و گردو و همچنین یک عدد موز برای صبحانه خوب است. برای ناهار یک بشقاب سالاد سبزیجات با یک غذای پروتئینی مانند ماهی میل کنید. قبل از شام با تمام کارهایی که انجام داده‌اید به یک میان‌وعده نیاز دارید. یک تکه نان با کره‌ی بادام‌زمینی فوق‌العاده است.

ما یک رژیم غذایی سبک که البته به دقت برنامه‌ریزی شده و مواد مغذی کافی را به بدن شما می رساند به شما پیشنهاد می کنیم تا در روز عروسی رعایت کنید.

زمانی که مواد غذایی چرب مانند لبنیات پرچرب، گوشت، مواد غذایی سرخ کردنی و پنیر میل کنید هضم غذا به کندی انجام می‌شود و برای همین هم احساس سنگینی خواهید کرد

صبحانه: یک عدد تخم‌مرغ کامل + دو عدد سفیده تخم مرغ

تخم‌مرغ جزو بهترین منابع پروتئین محسوب می‌شود و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

میان وعده صبح: نصف یا یک عدد آووکادو

این میوه گرمسیری سرشار از پتاسیم بوده و باعث جذب آب در بدن می‌شود. علاوه بر این از نفخ هم جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود در لباس سفید و درخشانتان احساس راحتی کنید.

ناهار:‌ به اندازه دو کف دست ماهی کبابی

ماهی غذای سبکی است که به راحتی هضم و مانع از بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

میان وعده عصر: یک عدد موز متوسط

موز هم مانند آووکادو سرشار از پتاسیم بوده و مانع از دفع آب بدن و نفخ شکم می‌شود. از طرف دیگر قند موز شما را سرحال می‌آورد و انرژی از دست‌رفته‌تان را جبران خواهد کرد.

 

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از نوعروس، سیمرغ

 

مطالب مرتبط:

قدم به قدم تا عروسی

چگونه برای ازدواجمان چرتکه بیندازیم؟

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه